21.2.03

Henrikult: lugesin öösel läbi ühe raamatu, kus on 101 lühijuttu. mõned neid tõlkisin ära. Lõbusad, igatahes.

Antropoloogia
Armastasin üht antropoloogi. Ta läks Mongooliasse geisid uurima. Alguses hoidis ta suhted nendega ametlikud, kuid lõpuks otsustas, et ta välipraktikale tuleks assimilatsioon kasuks. Ta nägi kõvasti vaeva, et saada nii nende suguseks kui vähegi võimalik ning lõpuks võeti ta vastu. Mõne aja pärast lõpetas ta meie suhte kirja teel. Ainuüksi mõte temast nendes jäistes mägedes jakke karjatamas, nahkmütsi nokk silmi lõikava tuule eest varjamas ning lenkstangi-vuntsid ülahuult soojendamas, murrab mu südame.

Tuhk
Mu tüdruk suri ära. Me polnud just kaua koos olnud ning ma olin tema suhtes üsna ükskõikselt end tundnud. Ta jättis mulle oma tuha. "Mis ma sellega tegema peaksin?" küsisin tema perekonnalt. "Ta tahtis, et sina otsustaksid." Mul polnud tõesti sooja ega külma. "Te olite nii armunud; me laseme sinul otsustada, kus tema viimne puhkepaik olema saab." Nad olid uskmatult kaastundlikud ning surve oli tohutu. Järgmiseks leidsin end helikopterist, puistamas tema tuhka aasale, kus ta lapsena poniga ratsutanud oli. Tema perekond vaatas hüvastijätupisaraid nuttes pealt, kuidas väiksed hallid helbed maa poole langesid.

Beebi
Mu tüdruku rasedus kestis üle kahe aasta. "Äkki on arstil õigus?" ütlesin mina. "Äkki beebi ei tulegi." Aga ta ei kuulanud. Ta muudkui ostis mähkmeid, kindaid ja villaseid mütsikesi ning igasugu väikseid asju lastetoa jaoks. Ühel õhtul koju tulles nägin, et ta hoiab käte vahel väikest pampu. "Vaata," ütles ta. "Lõpuks ometi ta tuli. See on poiss ja tal on sinu silmad." "Tubli," ütlesin mina. "Palju õnne." "Sulle ka palju õnne. Ega sa ju iga päev isaks ei saa." "Ega jah. Aga sina oled muidugi kõige raskema osa tööst teinud."

Ilu
Mu tüdruk on nii ilus, et tal pole kunagi vaja olnud endas isiksust välja arendada. Inimestel on alati metsikult hea meel teda näha, isegi kui ta ei tee suurt midagi muud peale paigal istumise ja suitsetamise. Ta läheb, muide, kogu aeg ilusamakas. Viimane kord kui ta väljas käis, põhjustas ta kuus autoavariid, kaks südameatakki, umbes kolmkümmend kodutüli ning kuussada tahtmatut ja piinlikku erektsiooni. Ta endal tundub üsna ükskõik olema sellest hävingust, mida ta kõikjal külvab. "Ma lähen poodi suitsu tooma," ütleb oma lopsaka läikiva suuga haigutades. "Ma arvan, et sa võiksid vist kiirabisse helistada või midagi."

Sidumine
Ma leidsin oma tüdruku peksmas kiviga meie kaheaastase lapse varbaid. Ma palusin tal lõpetada. "Mida sa teed?" karjusin ma üle beebi agooniakisa. "Sa ei saaks aru," ütles ta, vedades sideme kõvasti üle purunenud varvaste. "See on naiste asi. See tuleb tal poisi leidmisel kasuks." "Aga kallis, kas sa ei mäleta, mis arst meile ütles? See on poiss." "Tõesti?" Ta oli üsna üllatunud. "Oh jah. Mehed näevad ka väiksemate jalgadega kenamad välja. Ma usun tegelikult niikuinii, et temast saab gei. Tal on kohe selline pilk, näed?" Ma pidin tunnistama, et ta jutus oli iva.

Pime
Mu tüdruk kasutas minu pimedaksjäämist ära vabandusena, et lohakalt riides hakata käima. Kui ma veel teda näha võisin, nägi ta oma viimase moe disainerrõivastes alati eeskujulik välja. Nüüd on tal kõrgete kontsade asemel tossud, siidisukkpükste ja lühikeste seelikute asemel teksad, kenade pluuside ja figuuri järgi sobituvate jakkide asemel lohmakad kampsunid. Ma ei ole veel midagi selle kohta talle öelnud, aga niimoodi hakkab mul varsti häbi temaga koos liikuda, tema sellisena õrnalt minu kätt hoidmas ning mind juhtimas, et ma ei komistaks ega millegi vastu põrkaks.

Bülletään
Mu tüdruk on nii armas, et mul on kõigist tema endistest poistest lihtsalt kahju. Kindlasti veedavad nad kogu oma aja temale mõeldes ning juureldes, mis temast küll saanud on. Seetõttu saadan ma neile iga kuu bülletääni, kus on täpselt kirjas kõik need armsad asjad, mis ta öelnud ja teinud on. Mõnikord panen ma kaasa paari kasutatud sukkpükse või kulmupliiatsi kontsu. Ma tunnen, et pean tegema kõik, mis ma vähegi saan, korvamaks neile selle, et nad on kaotanud tüdruku selliste pehmete pruunide juuste ja nii väikeste jalgadega, et neid peaaegu polegi näha.

Tasu
Mu tüdruk hakkas minult seksi eest raha võtma. Ta ütles, et peab mõtlema oma tulevikule ja kõik tema sõbrad võtsid seksi eest raha, miks siis tema ei võiks. Mul ei olnud selle vastu eriti midagi, sest tema põhitariifid olid suhteliselt mõistlikud, kuigi eriliste asjade eest tahtis ta alati jootraha saada. Ükskord, kui ta parajasti minu antud rahatähti valguse poole hoidis, et nende ehtsuses veenduda, küsisin, kas ta läheks raha eest ka kellegi teisega voodisse. Ta sai maruvihaseks ja küsis, et milline tüdruk ta minu arvates õigupoolest on. Ma ütlesin, et ta on naervate silmadega ja kenade pikkade tumedate juustega tüdruk.

0 comments: