4.10.06

Ljubljana Aerodroom

Varahommikused tervitused Ljubljana Aerodroomilt. Et saabusin siia teiste eestlastega ühise transfeeriga (huvitav, kas sellele on eestikeelne vaste ka? Hmm, mõtlen sellele hiljem), ent et Prahasse sõitmise asemel teen kohaliku lennufirma Adria Airways'iga põike Rooma, siis tuleb mul siin omajagu passida. Marika ja Brillianti-kutid (ei olnud neil eileõhtusel esimesel auhinnatseremoonial edu) tuhisevad juba Praha poole, aga minu kohalik aeroplaan lahkub siit alles kell 10. Kui mul iBook'i kaasas ei oleks, istuksin end siin vist küll lolliks.

Siinne lennujaam on küll üks nuhtlus. Ta on jõle pisike, vana, väsinud ja ühe pisikese maksuvaba-kaupluse ja kohvikuga. Ehkki siinsamas suitsunurgas hooletult (aga võib-olla just hoolikalt) laialipillutatud rohelistest reklaambroshüüridest võib lugeda lennujaama direktori Vinko Mozhe õnnist lugu sellest, kuidas nad 2005. aastaks ikka lennujaama kaasaegseimaks ehitasid. Eriti lõbus lause on see: "Airports are no longer just transit stations. Air travel has become a way of life, and airports that wish to play a prominent role in the future must also adapt to this through suitable arrangements and additional services." Mnjah, tulgu seda rääkima mulle, kes ma oma silmad kell 3.45 lahti lõin ning Portorozhist siia loksudes suurt sõba silmale ei saanud. Minu elustiiliga kohalik aerodroom küll kokku ei käi.

Mõelge, kui Tom Hanksi krakozhialasest tegelasel Viktor Navorskil tulnuks filmis "The Terminal" New Yorgi JFK lennujaama asemel aastake hoopis Ljubljana Brniki (see on kohake umbes paarkümmend kilomeetrit linnast väljas - no, Tallinna mõistes oleks lennujaam kusagil Tuhala kandis:)) aerodroomil veeta. Ma küll ei usu, et ta oleks seda nautinud. Muahaha, mul läks peas film käima.

0 comments: