14.1.06

Arutelu koht

Et kõik kommentaare lugeda viitsi, siis esitlen Epuga tekkinud arutelu teilegi. Mida arvate?


Tere, Andri - leidsin su siinse lehekülje tänu Ekspressi loole, ja mul tekkis tõsine siiras küõimus. Kui sa eestistad selle sõna, kas sa tõesti häädadki seda sõna pika o-ga: "Ma bloogisin" jms. Ja kuidas sa hääldad osastavat, kas kolmandas vältes: bloog-bloogi-blooogi? Ma olen ise (suulise) eesti keele seest ära, sestap selline küsimus.
Eppppp

Heiparalla, Epp! Tegelikult on see arutelu koht. Et keegi keelekõrv pole seesugust terminit eesti keeles veel lahanud, siis leian, et just meiesuguste õigus on seda leksikat arendada. Blogi, blogima - see on ehk kõlaliselt lühem (ja meenutab rohkem 'logiraamatut'), ent et terminit 'logima' kui logiraamatusse kandma pole olemas (see on pigem inglise-arvutikeelne tuletis, et 'logi end nüüd sisse' - brr!), siis ei peaks minu arvates neid siduma. Hoopis uus termin, kõnekeeles 'bloog', 'bloogima', 'blooge' on südamelähedasem. Eks see rohkem vaid minu ja sõber Henrik Roonemaa (Digi peatoimetaja, eksole) arvamus ole. Ent - sellepärast juurutamegi Päikest sulle sinna!

Hmm... Ja kas 13 ja reede oli siis nii "13 ja reede"? Minu arvates mitte.

0 comments: