3.10.06

Kuldtrumm

Ehkki Sloveenia internetigeeniused teevad tõenäoliselt kõik selle nimel, et reklaamifestivali Golden Drum kohalik wifi pidevalt maas oleks, saan ma vähemalt teada anda, et oleme juba teist päeva siin, enam kui 20-kraadise päikese all Aadria mere rannikul kohal. Okei, hotell ja ilm on viimase peal ning enne eilset avapidu sain isegi mereveega täidetud hotelli basseini vupsata, ent siiski meenus mulle eile ülikooli esimene kursus, mil tuli pidevalt loengust loengusse vupsata, et ikka midagi kõrvust mööda ei läheks. Loengud kestsid kogu päeva. Pärast toimetamist ja kiirkirjutades pooleldi ingliskeelseks jäänud materjali eestikeelseks tõlkimist panen ettekannete kokkuvõtted siiagi üles.
Nagu mullugi, tõden ma jätkuvalt, et kui teil pole võimalust või tahtmist Cannes'i reklaamifestivalile sõita, siis mõelge vähemalt Portorozhile. Siinses märksa intiimsemas ja õdusamas õhustikus võid sa mõnel gurul lihtsalt nööbist kinni haarata ning temaga reklaami- ja turundusmaailma lahata. Mul õnnestub täna einestada koos alles kaks nädalat avatud olnud Berliini loovjuhtide kooli presidendi Michael Conradiga. Väga ei nurise.
Kohtumine läks suurepäraselt. Meie reklaamidirektoril Marikal oli sellal loodetavasti sama vahva kohtumine Gunn Report'i juhi Donald Gunniga. No selle mehe äriidee on küll vaimustav: võtta valikuliselt kokku võistlustel edukamad reklaamikampaaniad, nendele siis hinded anda ja selle põhjal oma raamat ehk Report välja anda. Ja raha muudkui tuleb. Geniaalne. :) Conrad andis aga ülevaate oma koolist, ideedest creativity-äris ja muud. Seltskond oli samuti vahva: üks kergelt dräägilik ninahäälega härra Pariisist ("I do this and that, and are also working in fa-a-shion," teatas ta.), üks proua Frankfurdist, lustakas ja aktiivne piiga Kiievist, teine samasugune Sloveeniast (linn ei jäänud meelde) ning kaks tagasihoidlikku tudengit Itaaliast. Täitsa tore. Kõht on ka täis.
Eestlasi on seni saatnud vähene edu. Shortlist'i pääses kindlasti Brilliant oma tee-endale-postmark-kampaaniaga. Kaali meteoriidi ja Saku kuldse reklaamid nii edukad pole olnud. Nagu ka Otepää golfiraja oma. Aga - elame-näeme.

0 comments: