19.1.09

Säästlikust tarbimisest ja prükkaritest

Ma arvan, et ilma mõningase koduse surveta ma nii säästlik poleks, et viitsiks ligi pool aastat toanurka maksumärgistusega pudeleid koguda, et need siis lähimasse (mis tavaliselt pole üldse lähedal) vastuvõtupunkti lohistada. Esiteks tundub see jõuluvanana pudelikottide läbi linna lohistamine pisut alandavana. Teiseks olid omaaegsed taarapunktid inimlikumad, kus nähti vaeva siiski ka selleks, et läppand õllehaisu aeg-ajalt ruumist välja saada.
Nüüd viitab mattev õlleläpp juba kaugelt sellele kohale, kust võib leida järjekordse vastuvõtuautomaadi. Ent õlleläpa kirbesse aroomi pressib ka kuudepikkuse pesematuse võigas lehk: enamjaolt ummistavad neid udupeeneid automaadipilusid prükkarid, kes alandatust miskikski pannes on linna pealt järjekordse pudelikoguse kokku õngitsenud ning üritavad taaral lipendavaid maksumärke iga hinna eest aparaadile loetavaks teha, lükates oma räbaldunud labakutega siltidelt eemale püdelat munakoore ja halvaks läinud salatitükkide massi. Vabandage mind, aga see on lihtsalt jälk - mul ei teki selles haisupilves passides kuidagi meeleolu, et olen ümbritsevale keskkonnale mingil moel kasulikum. Pärast sellist aktsiooni tahaks esmalt oksendada ja seejärel end pealaest jalatallani puhtaks pesta. Viimane tegevus raiskab omakorda tahes-tahtmata palju vett, nii et säästlikkus ongi küsimärgi saanud.

Teine tähelepanek viib Keskerakonna palju kirutud valimisreklaamide juurde. Mulle meeldib, et kavalpead on need rõverohelised platakad hinnasiltidega kaunistanud, andes kõigile teada, palju selline aktsioon maksma läks. Teisalt aga ei saa ma sellest kampaaniast irooniata mööda vaadata. Kesikud on sedapuhku oma löögirusika järjekordselt võimuerakondadele suunanud, lootes, et säärane hala toob pettunud valijad nende kausikese manu. Aga miskipärast on nad unustanud, et Eestis on veel teisigi erakondi kui pelgalt kolm.
Ka juhul, kui keskerakondlaste süüdistused tõele vastaksid, annab see võimaluse pöörduda pigem ja esmajärjekorras teiste Eesti erakondade poole, kes liiatigi end ingumise ja irisemisega ei musta ning tegelevad konstruktiivsete lahenduste otsimistega. Või jääme ootama Keskerakonna valimiskampaania uut lainet: varsti saavad teisedki erakonnad "musta pori näkku", nagu viimasel ajal on kombeks öelda.
Sellisel juhul kaevab see partei mõtlevate inimeste ees endale ise auku, sest poriloopijaid ja tülinorijaid pole kunagi armastatud. Ja mitte-mõtleva inimese pärast ei pea kesikud ju muretsema ega nende häälte pärast valimiskampaaniale kulutama: lolli massi hääled on neil niikuinii olemas.

6 comments:

Unknown said...

Mulle ka ei meeldi pudeleid korjata, veel vähem nendega kilisedes-kolisedes läbi linna minna. Samas meeldib mulle endast mõelda kui kuulekast kodanikust ja heategijast. Niisiis poetan ma kõik pudelid tavalisse prügikasti. Prükkar korjab need sealt nagunii välja ja viib taarapunkti. Seega - ma ei reosta loodust, pudelid satuvad taasringlusesse ja õnnetu heidik saab minult ka väikese taskuraha, seda siis ikkagi tööd tehes! Hundid söönud, lambad terved! :)

Mõtlik mees said...

mul on tunne, et lähen ka lihtsama vastupanu teed elik poetan edaspidi need pudelid siiski maja taha prügikasti. :)

Grete said...

Kusjuures, ma olen ka paar korda seda kogumise-äraviimise trikki teinud. Mõtlesin pigem küll kasvatuslikel eesmärkidel ka, et seletan lapsele, kuidas on pudelitega õige käituda.
Aga uskumatult vastik on see äraviimine küll. Pealegi, minukandis on ainult üks automaat, seal on pidevalt vähemalt 10-inimeseline (prükkaritest ja paarist 10-aastasest) koolilapsest koosnev järjekord.. Tõesti on ebameeldiv. Pealegi - suure kilekotitäie pudelite eest on meie maksimum tagasisaadud summa olnud 10 krooni :). Nüüd viskan salaja (kui laps ei näe) ikkagi pudelid prügisse. Aga lapsele meeldis automaat ja küsib ikka, kui äraandmise kohast mööda läheme, et milla me siis jälle pudeleid tuleme tooma.

Mõtlik mees said...

viimane kord sain isegi 29 krooni, aga no mis on selle mõte ikkagi! ei, selline säästlikkus pole minu jaoks.

Markko said...

aga mul prükkarid nii ülbed, et ajavad prügikasti segamini ja loobivad mööda õue laiali, sestap hambad ristis kogun ja viin...10 krooni ja 8 krooni...

Mõtlik mees said...

einoh, rikkaks sa nende tshekkidega vist küll ei saaa... :):) või et ostaks pudeliraha eest korteri võimidagi :)