28.3.04

Brr... kevad tuleb! Uimerdasin tänasel erkpäikeselisel hommikul meie kvartali külapoodi, et pannkookide tarvis mune ja piima osta. Armas oli aga see, et poriloikude vahel hüpates lähenes kaubanduskeskusele (siinkohal on see mõistetud siiski kui huumor, sest Kreutzwaldi tänava keldreisse peituvat (mis siis, et kahest poekesest koosnevat - ühes saiakesed, teises piimatooted) Ristikheina shop'i on väga kohatu siiski keskuseks nimetada) Illari sõbranje, kel samuti pannkoogipäev unehämarate pilkude vahel mõlkus. Nii me seal siis tiksusime ja rabasime paremat tavaari, üks mõne minuti eest ärganud, teine paar minutit varem silmad lahti saanud. Tõeline külapoe kogunemine, noh! Varsti tuleks poevestlustega järgmisele tasemele areneda ja hakata uurima, kuis lehmad-sead elavad ja kas naabri-Ants ikka käib viinapudeliga tanumi peal kakerdamas. Ehh, ega mina ju ei tea, mida nad seal külapoodides räägivad ja ma kohe vabandan, et siin stseeni stereotüpiseerida üritan, aga - ma vähemalt püüan olmet aduda... Ja hiljem promeneerisime Kadrioru kevadporistel tänavatel ja kujutasime endid elama ette neis naljakates majades. Mõned olid päris toredad, tegelikult. Aga kui mõni majahärra on üritanud kokku ehitada puitseinad, krohvpinnad ja tükati telliseidki, siis seesugused monstrumid võiks siiski kuhugi katsepolügonile jätta. Ehitajate kooli omale, ma mõtlen. Presidendile ei viitsinud me nüüd just külla minna, aga luiki ajasime küll kui tikutulega taga. Need vaesekesed olid kõik avamerele lennanud ja üritasid kajakapättide tormlemise ja kraaklemise vahepeal headelt inimestelt süüa ampsata. Eh, mina väga hea inimene ei olnud, sest mul polnud midagi peale pooliku Marlboro Lightsi sigaretipaki neile pakkuda. Teinekord peaks pätsikesed taskusse peitma - mine sa tea, kunas näljast nõrkevat pardiperet või luigepaari kohtama juhtud. Natukene see kevadine päike mulle ikka mõjus küll, sest ma kippusin Narva maanteed Pariisi läbiva Rue de Rivoliga võrdlema. Teate ju küll, see suur shossee, mis Bastille'i ooperimaja juurest Concorde'i väljakuni ulatub... No, hea küll, polnud päris täpne võrdlus, aga hetkeks mulle siiski tundus, just nagu... :)

0 comments: