21.12.06

Anonüümne eestlane on üks haige inimene

Aina loe ja imesta! Internet võimaldab tänapäeval kõigil ja kõike öelda. Ja tigedusse uppuvad eestlased kasutavad seda võimalust agaralt. Oma töö tõttu pole mul pääsu sellest, et iga mu välja öeldud mõtte järel on mingi anonüümne plägin ning tõtt-öelda olen ma aastate jooksul nii paksu naha kasvatanud, et minu hinge see ei puuduta; sel pole tähtsust.
Aga mõnest asjast ei saa ma aru. Loen siin näiteks tänast Postimehe lugu sellest, kuidas Ines USAsse näitlemist õppima läheb. Lihtne ja kiretu uudisnupp. Aga anonüümsel eestlasel on vaja täiesti lambist plägisema kukkuda: "Ines on /-- /artistile piisava egota, enesekehtestamise jõuta. Võib õppida sada aastat ja jäädagi... nagu praegu ta on." Ning talle sekundeerib keegi, kes tõenäoliselt loo kõrval asuvat fotot vaadanuna vaimutseb: "või silmadkohe nii paistes;)" Viimaste päevade jooksul võib sääraseid sisutühje ja puhtast õelusest, loomuomasest sapist või siis lihtsalt rumalast igavusest toodetud - ja ko-hu-ta-valt kirjaoskamatuid - näiteid internetist suisa kulbiga oma kaussi tõsta. Huvitav, teeb see "oh kuidas ma ta nüüd ikka nii jõle vaimukalt perse saatsin" kedagi õnnelikuks?
Haigetest inimestest on mul alati kahju olnud. Ja tuleb vist mõista, et arstijärjekorrad on ka pikad... Ei mõista, miks Peeter Marveti sugune veebiedvik näiteks seesuguse lolluse vastu ei võitle? Selle asemel on ta ootamatult avastanud, et veebibännerid on nõmedad, räägib sellest lapsemeelse õhinaga Eesti Televisiooni "Terevisioonis" ja lubab täna Äripäeva ette piketti pidama minna. Okei, mul on hea meel, kui inimestel piisavalt vaba aega on. Järgmine kord võime Marveti leida leivatehase ees kõigile tasuta leiba nõudmas. Siis näeme teda juba Eesti Energia ees tasuta elektrit nõudmas. Maha kapitalistiraisad, maha!? Marvet võiks oma planeeritavate pikettide nimekirja avalda, siis teab, kus täna või homme liiklus häiritud on.

1 comments:

petskratt said...

Noh ma olen ka selle vastu suhtkoht piisavalt võidelnud, kusagil aastal 2002 või nii sai isegi korraldatud tele-tehnokrati raames üks plakati ja kleepsudega üritus mille lihtsam sõnum käis kommentaariumist linkimise võimaldamise kohta aga jutt mida ma osapooltele off-record lisaks rääkisin puudutas otseselt reputatsioonipõhiseid mitmetasemelise isemoderatsioonisuutlikkusega keskkondi.

(ka seekordne juhtum koosnes mitmest erinevast sõnumist, see vähemavalik oli mitte võitlus reklaami vastu vaid võitlus lollide reklaamiosakondade vastu kes ei suuda müüa muud kui pageview'sid... aga no ju siis jäi teie maja jaoks segaseks, minu viga, võin tulla ja selgitada :-)

Olen kommentaariumi läbustumisest ja võimalustest selle vastu midagi ära teha rääkinud ka Postimehele, võimalik et mingi artikli vormis ka ITlisas aga kindlasti ühel kohtumisel veebitiimiga (aga jällegi, kuniks reklaamiosakond müüb külastajaid ja pageviewsid on läbu oluline müügiartikkel, eksole). Olen sellest rääkinud ka lang-leimi ehk delfi-eelnõu kontekstis (ja hei, Postimees ju ometi süvenes vähemalt sellesse teemasse ja astus sõnavabaduse kaitsel rahvusvaheliste pressiorganisatsioonide poolele? oops, vist mitte, see oli mingi ainult edvikutele arusaadav juriidiline mula ju).

Aga ma olen igati nõus, et mul on aega liiga palju. Ma üritan iga aasta kulutada vähemalt ühe kuu projektidele nagu Tiigrituur võ Kinobuss või mingi olulise seaduse lobistamine kodaniku vaatepunktist (sinna alla lähevad nii langleim kui võitlus tarkvarapatentidega). Olen üritanud ka korra aastas sattuda rahvusvahelistele konverentsidele kus võiks ju nagu kohata ka uue meedia gurusid Delfist ja Postimehest ja veebifirmadest ... aga noh ei kohta, küllap käin ringi nina liiga püsti et omakandimehi märgata (või siis on kõrvad jälle pesemata).