7.7.07

MHG tänavused abituriendid, pange end ise põlema!

Tõtt-öelda mind uudis sellest, kuidas tänavused härmakad oma klassijuhatajale kanistri bensiini ja tikud kinkisid, algul ei häirinud. Julm nali, must huumor - whatever! Tean isegi, mida tähendab kooli lõppedes tunda ühelt poolt nutma ajavat viha debiilikutest õpetajate peale, teisalt soovi öelda neile see aastatega kumuleerunud äng neile näkku ning kolmandalt poolt piiritut vabanemist ja tõdemist, et mitte kunagi enam ei pea sa neid idikaid nägema. Aga see selleks. Kui õpetajal on piisavalt huumorisoont, küll ta mõistab seda väikest "sõbralikku" vihjet oma kasvandikelt. Ent siis juhtusin lugema sellele uudisele PM Online'is tekkinud kommentaare, ning mul hakkas härmakate enda selgitusi lugedes nende pärast häbi. Upsakad ja rumalad eluvõõrad tited, pange ennast tõepoolest ise põlema! :)
Ükskord, kui me vanemad ja edukad oleme ja keegi meist vahest omab Postimeest või Delfit vms, siis me tuletame neid vanu häid aegu meelde ja mõtleme, et mis teist, kallid kommenteerijad, on saanud, on meil vaja vaid külastada vastavaid kodulehti. Ja me leiame teid ikka siit, kibestatutena, väites kasvõi, et lasteaias lapselt lugemisoskuse nõudjad saavad vaid "puuetega hälvikud" olla. Ning me ei pane neid kommenteerimisvõimalusi kinni, sest sõnavabadus peab ju ometi olema, vaid me laseme teil rahulikult ennast välja elada, sest ega teiegi elus peab midagi toredat olema. Jei.
Ahjaa, ma loodan südamest, et mõni meie paljudest tulevastest arstidest teil ajuoperatsiooni asemel rindu ei suurenda, sest, kes teab, äkki ta on kunagi ebaõiglusele vastu seisnud. Ja seda me küll ei tahaks.
Mis see peaks kõlama mingi hoiatusena, et kui te meiega ei nõustu, tapame ära? Head tööandjad, uurige hoolega inimeste CV-sid - ehk ei peaks nii tõusiklikke isikuid küll tööle võtma. Mind teeb see igatahes ettevaatlikuks.

7 comments:

m2rtsaar said...

vabandan härmakate nimel.

ka vilistlane

Erkki said...

Nüüd siis üritatakse kõigest väest härma inimesi maha teha avalikkuse ees. See, et mingi grupp inimesi oma arvamust avalikuks tahtsid teha, ei tähenda veel seda, et kogu kool selle taga oleks. Mina isiklikult ei oska siin teemas seisukohta võtta - ühelt küljelt ma mõistan nende õpilaste ängistust, teisalt pean kinki üsna provotseerivaks. Eks igaühel on õigus oma arvamusele, aga sinusuguselt ajakirjanikult ei ootaks sellist üldistust. Samamoodi võiks öelda, et kõik venelased on huligaanid ja pätid.

Kui sa nüüd ütled mulle, et ma olen üks ennast täis härma tõusik, kes üritab oma mainet päästa, siis sa eksid. Ma lihtsalt tunnen ennast põhjendamatult solvatult.

Mõtlik mees said...

Ma ei tee iialgi "kõigest väest" härma inimesi maha - seda enam, et mu kallimad sõbrad on need samad härmakad; seda enam, et paljud härma õpetajad on tänini veendunud, et ma lõpetasin ka ise härma. :)

Ja kindlasti ei kipu ma siinkohal üldistama. Küll aga vihjan ma sellele, et seesuguse attitude'i "ma olen kogemusteta noor, aga minge te kõik kuradile, sest ma olen jõle tark ja vinge" mõistmiseks tulebki noortega töövestlusel enam juttu teha, kui lihtsalt vanast harjumusest vaadata, et oo, härmakas, no siis on kindlasti eriline intelligent.


Jaksu!

Erkki said...

Noh eks sellist suhtumist võib leida igalt poolt ja eks ole ka inimlik vastata süüdistusele enda kaitsemisega. Natuke imelik on lihtsalt lugeda nüüd igalt poolt internetist, et eks need härmakad ikka tegelikult ongi rõvedad ülbikud. Võib-olla ei peaks ma üldse puudutatud olema, sest ise olen alles tulevane abiturient. Siiski ootaks objektiivset kriitikat üldsuselt, mitte süvenemata ühest hukkamõistu.

Oop said...

Ja kui see objektiivne kriitika peaks juhtumisi võtma objektiivse hukkamõistu kuju, kuidas sa, kullake, kavatsed neil kahel vahet teha? Või ei saa objektiivne kriitika põhimõtteliselt hukkamõistev ollagi?

Erkki said...

Oop, objektiivse kriitika all pean ma silmas veidike süvenemist ja analüüsimist, mitte esimese sülje väljaütlemist.

Anonymous said...

Minu arust oli see lugu piisavalt objektiivne, sellised ülbitsevad avaldused on täiesti õigustatult kriitika ja pahameele ära teeninud.

Samas tundub, et tööandjad ei vaata niiväga seda, mis gümnaasiumi sa kunagi lõpetanud oled (ise olen õppinud ühes Eesti reaalkallakuga eliitkoolis), vaid pigem ikka su edasisi saavutusi.