17.7.07

Mõned on tublid!

Üks hiljutine uudis tuletas mulle taas meelde, et kurat! - enne 30. eluaastat võiks minagi taas kooli minna, sest kaua ma ikka tööd kütan. Jõuab ju hiljem ka. Vist. Igatahes palju õnne M-ile, kes kõik konkurendid seljatas! Ennast saan õnnitleda üksnes varahommikuste argihommikute pärast. :) Tobe vaid, et imelisi hommikutunde suudavad nõmedad inimesed ikka rikkuda. Phäh.

Aga midagi vahvat samuti. Ma ei ole päris täpselt aru saanud, miks autode akendest küünitavad juba nädala jagu välja uhked Eesti lipud, kuid tuju teeb see küll heaks. Juba ammu ootan aega, mil meie rahvuslipp saab ka osakeseks tänavapildist ja -kultuurist (vrd Itaalia või Kreeka, kus rahvuslipud või rahvusvärvides riidetükid ripuvad ajahamba puretud rõõmsavärviliste kortermajakeste rõdudelt mõnusalt alla). Lipp on püha, nõustun. Ent kindlasti on rahvusvärvide kasutamiseks ka muid kujusid kui klassikaline, seadusest tulenevate mõõtmetega lipukuju. Sestap ongi vahva, et autojuhid sellise asjaga algust on teinud: Eesti lipuvärvid on taas aus ning - mis peamine - moes! Kui näete teiegi autosid Eesti lippudega, tehke pilt ja saatke mulle. Riputan rõõmuga üles. See auto siin jäi mulle silma pärast raadiost lahkumist Kreutzwaldi tänaval. USA ajaloos eksisteerinud Konföderatsiooni ehk lõunariikide lipu kasutamise tagamaid ma muidugi ei tea. Sestap ei soovi siinkohal hakata ka sügavamaid ajaloolissemiootilisi tõlgendusi pilduma. Samas olgu viidatud üks artikleid, kus defineeritakse sellise lipu kasutamist järgmiselt: "dual symbol of Southern heritage and racial divisiveness". (Williams, A., Williams, W. "Should the Confederate battle flag be banned from all public buildings?", Insight, 28.02.2000)


1 comments:

Anonymous said...

Kuna eelmine nädalavahetus toimus Haapsalus American Beauty Car Show, siis 100%-lise tõenäosusega on see auto sealt pärit. Ja sellega seoses on kastis lisaks Eesti lipule ka USA konföderatsiooni lipp.