27.10.08

Ja midagi lõbusat eilse laulusaate ajel

Olin unustanud, kuivõrd lõbusa laulu on Harry Belafonte aastate eest laulnud. Tore, et Ithaka-Maria ja Evelin selle taasesitada võtsid (ning seda muide väga vingelt tegid!)



See lõik pärineb filmist "Beetlejuice". Ha-haa! :)

Kui tõsisemalt rääkida, siis mida arvate teie õiglasest kaubandusest. Tõsi, mulle läheb muidugi korda, kui ma saan kaasa aidata Aafrika ja Ladina-Ameerika laste elujärje parandamisele ning et nad ei peaks orjadena kakao- või kohviistandustes rabama. Samas - kas see pole pigem selline läänelik tuhapäheraputusüritus, mis tekitab pelgalt tunde, et nüüd olen küll millegi jõle vingega hakkama saanud ning aitan neid, kelle tegelikust käekäigust pole mul absoluutselt aimu. Ja kuivõrd me siiski hoolime neist kaugetest inimestest? Kas Eesti-sugune riik, mis samuti alles üritab enda elu normaliseerida (või läänelikustada) ning kus on palju töötuid ja palgakehvikuid, ikka peaks eelisjärjekorras mõtlema hoopis tuhandete kilomeetrite kaugusel väidetavalt kehvades oludes töötavate inimeste peale? Või sobiks seesugune heategevusaktsioon enam jõukal järjel suurriikidele? Ma ei tea... Mõtteid tekitas tänahommikune intervjuu Vikerraadios mul piisavalt. Pealegi, ma võin ju osta selle Fairtrade-märgiga tooteid, ent samas on hinnavahe nn tavalise kohvi ja õiglase kohvi vahel ikka väga suur. Kas ei tasuks löögirusikat nendele ettevõtetele suunata ja nõuda, et kõik kohv, kakao vms oleks õiglaselt saadud...? Vaat sellised mõtted.

1 comments:

Kaido said...

Fairtradei jama ongi see, et see tekitab tunde, aga ei paranda suurt midagi. Suurim osa sinu makstud lisarahast läheb ju vahendajatele. Stockmann kirjutab sinna rohkem vahele ja kogu see Fairtrade organisatsioon võtab rohkem vahelt. Ja lisaks seda, et miks peaks Fairtrade'iga liitunud farmer elama oluliselt paremini, kui ülejäänud farmerid?

Näiteks: should I pay up to 80p more for my bananas when only 5p will end up with the grower; or should I just buy the regular ones and give the difference to a decent development charity?
http://www.new-ag.info/06-3/pov.html

Fairtrade'ile mõjuks paremini EU agropoliitika muutmine.