2.7.08

"Arvatavasti ei sobi ma antud keskkonda"

- Ma olen väga õnnetu inimene. Ma olen hea inimene. Erudeeritud inimene. Aga kahjuks liiga hingeline. Ja seepärast arvatavasti ei sobi ma antud keskkonda.
- Ahah.
- Minus on liiga palju säilinud renessanssi.
- Ahah. Aha-aha-ah.
No mil muul moel võiks ühte juulihommikut alustada, kui mitte jälgida töö taustaks Ellari ja Urmase hommikukavast tulevat katkendit filmist "Siin me oleme". Eks see pisut kummaline ole, et üks kultusfilm niimoodi päevade peale ära hakitud on, aga pole hullu - tõstabki toonust.

Olen jah vahepeal vait olnud. Liiga kaua. Nii kaua, et mõni juba mühatab, et miks ma midagi ei kirjuta. No mis ma ikka jahvatan, kui ilusatel suvepäevadel - eriti neil, mil Vahemeri varvaste all loksub - on ainuõige arvutiekraani eest pageda. No minna näiteks maale, kus on hea vennaga hiidkivi otsas elu lahata (et mitte öelda - niisama napsitada), või siis teha üks sumeõhtune jalutuskäik Tallinna vanalinnas. Eriti meeldiv oli eile õhtul avastada, et hinnalised panoraamvaatlusmasinad Toompeal võtavad küll su raha vastu, aga ei hakka sellegipoolest tööle. Varganäod! :)

Olgu siinkohal lisatud mõned Vahemere-äärsed meeleolupildid. Nizzast, JC Decaux' hurmavast vahuveini ja sändvitshibiitshist ning meediahiid Rupert Murdochi esinemisest. Enne veel aga viimase juhtmõtteid:
  • Internetipiraatlus on muidugi taunitav, ent kaasaegne muusika legaalne allalaadimine on suurepärane võimalus. No miks peaksin kogu albumi ostma, kui mulle vaid üks lugu meeldib?
  • Meelelahutustoodang, sh ka televisiooni toodang, muusika jne, ei tohi kaasajal olla kallis ja kättesaamatu. Sellepärast tulebki see mugavalt, odavalt ja lihtsalt kättesaadavaks teha, sest vastasel juhul hakkab tarbija varastama: "Less margin is better than no margin!"
  • Uued platvormid, väikeekraanid, HD jne - see on võimalus briljantseks turunduseks. Ole ainult nutikas!
  • Video search, Yahoo tulevik - MS investeerib sellesse miljardeid dollareid lootuses seda turgu siiski valitsema hakata (mis Google?). Pooldan pikaajalisi investeeringuid, mis eeldab, et sa hoiad enda ümber valdkonna tippe: sa pead neid toitma, motiveerima, väärikalt tasustama. Nad ei tohi karta ebaõnnestumist; see tunne ei tohi neid halvata, et äkki nad kukuvad läbi. Kõik muu tuleb iseenesest: "Keep creative people, pay them well, keep them interested!" (Tema alluv, NewsCorpi tegevjuht Peter Chernin lisas naerdes: "Just-just, Rupert viib mind oma jahiga sõitma ning kui teda kiidan, siis saan selle endale.")
  • NewsCorpi potentsiaalsed turud: Hiina, India, Brasiilia, ka Venemaa, kes kontrollib Euroopa pigistamiseks naftat.
Kahjuks ei avaldanud viimane sellist mõju nagu aasta eest kuuldud Al Gore'i kõne. Sest NewsCorpi juhtiv kõbus vanainimene ei viitsinud suurt ettekannet ette valmistada, vaid kõlgutas Festivalipalee Suures auditooriumis niisama pingil passides jalgu, pehmed ja sokitamata vanainimesesääred välkumas, ning rääkis üksnes sellest, kuidas ta Nizzast oma jahiga just äsja saabunud oli. :)

0 comments: